donderdag 2 december 2010

Blogspot, breien, Yann en Expeditie Robinson

Heee,

het tweede berichtje op mijn blog! Ik begin blogspot zo langzamerhand beter te begrijpen. Ik heb zelfs een andere achtergrond en een aantal plaatjes van Shabby geplaatst. Ja ja, een hele prestatie! (;
Wat is het koud buiten! Maar, vooral gisteren was het zonder extra kledingstukken niet te doen: ik had een legging onder mijn broek aangetrokken, dikke handschoenen, kniekousen en sokken aan, een muts op en een sjaal om! Ik ben ook bezig met het breien van een eigen sjaal, maar die is helaas nog niet klaar. Nu zit ik dus elke avond een paar pennen te breien, om mijn sjaal zo snel mogelijk af te krijgen!

Dit is urban-knitting; super koel toch? De mensen die breien voor bomen, palen, hekjes enzovoort willen ervoor zorgen dat de wereld er een stukje mooier uit gaat zien. http://www.wayfaring.info/2009/06/10/innovative-knitting/

De sneeuw zorgt trouwens wel voor hele mooie plaatjes, ik heb gisteren dus ook een aantal foto's gemaakt. Ik kan ze nog niet bloggen, maar dat zal ik zo snel mogelijk doen!
Ik dacht, wat kan ik dan voor leuk extraatje bij mijn blog stoppen? Toen kwam ik op het idee om een aantal van mijn favoriete liedjes van een geweldige componist met jullie te delen! Hij is een Fransman en heet Yann Tiersen. Misschien kennen jullie de muziek uit de film 'Amélie Poulain' wel, die muziek heeft hij geschreven! Het is echt heel mooie, lieve en dromerige muziek. Hier mijn favoriete:
  •  La Noyee
  • Comptine D'un Autre Été
  • J'y Suis Jamais Allé
  • Le Banquet
  • Les Jours Tristes
  • La Veillée
Vooral het laatste liedje vind ik erg mooi! Hopelijk vinden jullie het ook mooie muziek en laat me horen wat jullie ervan vinden. (:

Tot blogs en ik wens jullie nog een fijne, hopelijk warme, met chocolademelk op de bank hangende avond! Ik ga de finale van Expeditie Robinson kijken. Voor wie zijn jullie? Ik hoop dat Saar in de finale komt! Spannend!

Kusjes, de aan-een-sjaal-breiende Leonie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! ♥